I. Wzorce kreacyjne 1. Singleton 2. Budowniczy 3. Prototyp 4. Fabryka 5. Fabryka abstrakcyjna II. Wzorce strukturalne 1. Adapter 2. Most 3. Kompozyt 4. Dekorator 5. Fasada 6. Pyłek 7. Pełnomocnik III. Wzorce czynnościowe 1. Łańcuch zobowiązań 2. Polecenie 3. Interpreter 4. Iterator 5. Mediator 6. Pamiątka 7. Obserwator 8. Stan 9. Strategia 10. Metoda szablonowa 11. Odwiedzający |
Pełnomocnik (proxy) - wzorzec projektowy (design pattern) - java1. Cel:Wzorzec Pełnomocnik (proxy) zastępuje lub odwołuje się do innego obiektu w celu kontrolowania dostępu do niego. Proxy to dodanie nowej funkcjonalności, tworzysz interfejs do obiektu, opakowując go klasą, aby utworzyć to proxy. Wadą jest że możemy mieć tylko jeden obiekt proxy. 2. Problem: Chcemy mieć dostęp do obiektu tylko pod jakimiś warunkami. 3. Rozwiązanie: Przechowuje odwołanie które zawiera dostęp do odpowiedniego obiektu. Pełnomocnik zapewnia interface taki sam jak przedmiot przez co może być zastąpiony przedmiotem, i jest odpowiedzialny za dodawanie i usuwanie przedmiotu. 4. Diagram klas wzorca Pełnomocnik (proxy): 5. Implementacja: Interface naszego przedmiotu:
- java.lang.reflect.Proxy - java.rmi.* - javax.ejb.EJB - javax.inject.Inject - javax.persistence.PersistenceContext |
---|